wtorek, 27 grudnia 2011

Zespół Fortu 2 Kościuszko oraz GCKY4M

Kilka dni później po rekonesansie do tworzonego punktu z Budynkami Dowództwa Twierdzy Kraków, rozpoczęliśmy aktywny weekend. W tym poście opiszę pierwszy dzień.

Tego dnia planowaliśmy zrobić kolejny rekonesans, tym razem dla kesza związanego z Zespołem Fortu nr 2 Kościuszko. Nie ukrywam, że tych obiektów nigdy wcześniej nie widziałem i to było moje pierwsze zetknięcie się z nimi, a co za tym idzie mój zachwyt rósł z każdym kolejnym odkrytym obiektem.

Cały Zespół będzie podzielony na dwa multicache, a ich finałem będzie punkt gdzieś na Kopcu Kościuszki. W związku z faktem, iż pogoda była bardzo kapryśna i jednak trochę nam zeszło na szukaniu dobrych kryjówek dla skrzynek zrobiliśmy tylko część Zespołu. Drugą część zrobimy jak pogoda dopisze.

Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy od przystanku MPK "Słonecznikowa". Tutaj na wprost tego przystanku znajduje się Ostróg bramny Wola Justowska. Jestem przekonany że każdy kto choć raz jechał do krakowskiego ZOO ul. Królowej Jadwigi kojarzy ten budynek.

ul. Królowej Jadwigi - Ostróg Bramny Wola Justowska

Na budynku bardzo już zdewastowanym, nadal zachowały się zawiasy bramy.

ul. Królowej Jadwigi - Ostróg Bramny Wola Justowska

Dalej wyruszyliśmy ul. Vlastimila Hofmana. Bardzo polecam spacer tą uliczką bo jest po prostu przepiękna. Wije się ostro pod górę a nad pieszymi górują stare piętrowe domy z minionych epok.

ul. Vlastimila Hofmana

ul. Królowej Jadwigi - Ostróg Bramny Wola Justowska


Taka mała ciekawostka przyrodnicza. Ktoś nie mógł się zdecydować jaki numer ma mieć jego dom :)

ul. Vlastimila Hofmana, nr 13 lub 16

Przy tej właśnie ulicy, znajduje się obiekt Twierdzy Kraków zwany Zespołem Bramnym 3b. Z całego zespołu zachował się jedynie ostróg oraz maleńki kawałek muru.

ul. Vlastimila Hofmana - Zespół Bramny 3b
ul. Vlastimila Hofmana - Zespół Bramny 3b


Wspinając się dalej tą ulicą docieramy do Zespołu Bramnego 3a. Ten zachował się już w lepszej kondycji. Jest ostróg, są filary, jest solidny kawał muru.

al. Mieczysława Maleckiego - Zespół Bramny 3a
al. Mieczysława Maleckiego - Zespół Bramny 3a
al. Mieczysława Maleckiego - Zespół Bramny 3a
al. Mieczysława Maleckiego - Zespół Bramny 3a


Swoją drogą jeśli ktoś wie, do czego służyły takie haki na zakończeniu muru to będę bardzo wdzięczny za informację.
al. Mieczysława Maleckiego - Zespół Bramny 3a
 Tuż obok Zespołu Bramnego 3a, znajdują się pozostałości po Szańcu polowym FS-3. Całkiem nieźle zachowała się fosa szańca, niestety z niego samego pozostał jedynie narys wraz z drogą dojazdową.

Szaniec polowy FS-3
Szaniec polowy FS-3

Na tym zakończyliśmy w tym dniu przygotowania do założenia kesza, ale będą tak blisko Kopca Kościuszki nie sposób było nie podejść pod siedzibę RMFu i nie podjąć ukrytej w okolicy skrzynki. I znowu, na kopcu i w jego okolicach byłem wiele razy, autobusem, samochodem, rowerem, pieszo. Wydawało mi się że znam ten Fort całkiem nieźle. I miałem rację. Wydawało mi się. Dzięki skrytce odkryłem pozostałości Fortu o których podejrzewam wie niewielu, ponieważ znajdują się poza atrakcyjnie turystyczną częścią kopca. Wg, mnie robią rewelacyjne wrażenie.

Fort nr 2 Kościuszko
Fort nr 2 Kościuszko
Fort nr 2 Kościuszko
Fort nr 2 Kościuszko
 No i zawartość skrzyneczki, w tym rewelacyjny Travel Bug.


Kończąc naszą wyprawę, która zajęła nam pół dnia ale dała dużo radości no i sposobności na przebywanie na świeżym powietrzu, wróciliśmy Aleją Jerzego Waszyngtona na Salwator, gdzie czekał na nas elektryczny rydwan nr 6.

Jednak po drodze, na ul. świętej Bronisławy, natknęliśmy się na przepiękne obiekty historii motoryzacji. Citroen CX w wersji ambulans oraz jakaś stara Alfa Romeo, niestety bez oznaczeń modelu. A może Wy wiecie co to za Alfa?

ul. Świętej Bronisławy

Brak komentarzy: